Sogo:Kawalan polis semakin diperketatkan

Tinjauan jam 12.15 tengah hari tadi mendapati, kawalan keselamatan pihak polis semakin diperketatkan di sekitar kawasan Pusat Beli Belah Sogo.

Setiap 20 meter kawasan sekeliling Sogo dikawal dan dipantau oleh pihak polis beruniform dan preman namun tidak kelihatan pasukan serta trak FRU seperti di belakang kawasan Dataran Merdeka di mana siap siaga tiga buah trak dan pasukan unit beruniform itu.

Kelihatan beberapa kumpulan dan individu yang memakai baju putih dengan label Mansuhkan PPSMI sedang bersiar-siar di kawasan sekitar termasuk sepasukan Unit Amal PAS sudah pun berada di lokasi pusat beli belah tersebut.

Dalam pada itu, pihak DBKL juga sedang melakukan operasi menyaman semua kenderaan yang diletakkan di kawasan larangan di sekitar Pertama Kompleks dan Sogo.Terdapat juga lori tunda kenderaan milik DBKL berdekatan lokasi

Turut kelihatan, beberapa petugas media sudah berada di sekitar seawal jam 11 pagi lagi dan ada yang mengambil lokasi strategi seperti restoran dan kedai makanan berdekatan untuk melihat dan merakam dari dekat perhimpunan penuh sejarah hari ini.

Jalan menuju ke Jalan Tuanku Abdul Rahman masih dibuka dan dijangka akan disekat pada bila-bila masa dan ketika ini kesesakan kenderaan sudah mula dilihat, berkemungkinan akibat sekatan di Dataran Merdeka

Sebuah helikopter polis juga turut kelihatan berlegar-legar di tiga lokasi beberapa kali.

Keadaan cuaca sedikit mendung, namun ianya sudah pasti tidak akan merencatkan acara kemuncak himpunan Mansuhkan PPSMI hari ini.

Comments :

0 comments to “Sogo:Kawalan polis semakin diperketatkan”

Post a Comment